3/8/10

9/08/2010 Gonzar - Santiago de Compostela

9 d'Agost de 2010  - Santiago de Compostela

Sortim aviat. El restaurant de l'alberg estava a tope i amb cues. Això no ens passava abans d'entrar a Galicia. Ara està tot molt masificat i amb peregrins-turistes. Decidim esmorzar una mica més endavant, també decidim segellar a tots els llocs on passem.

El camí és una pujada i baixada continua. Els camins i corriols es van succeïnt, però quan només ens faltaven 4 Km. per arribar a Melide, l'Ivan perd un cargol del porta equipatges i jo trenco el transportin. Arreglem com podem les averies per poder arribar a Melide i en un taller ens ho arreglen del tot. Mentrestant hem dinat davant del taller.

La tarda era una continuació del matí: pujades i baixades. El Alto de Santa Irene el pugem amb facilitat. Passem per Pedrouzo sense adonar-nos-en. Continuem, només falten 20 Km.

Desde Labacolla al Alto do Gozo els meus amics van fent, mentre jo em quedo resagat. No puc seguir-los. Un calvari. Són els 5 Km. més complicats del camí (per mí). Arribo a dalt desfet.
Ens fem les fotos al monument i ja veiem Santiago al fons; i tot era baixada.

L'arribada a Santiago va ser decepcionant. La gent, els turistes omplien els carrers i no feien cas al timbre, cap consideració al peregrí.  Entrem a la plaça de l'Obradoiro a les set de la tarda.
(Quina coincidència: 7 de camins)

Anem a segellar les acreditacions. Cua per poder entrar. Dues hores més tard aconseguim
"La Compostela"

No tenim lloc on anar a dormir. Busquem diferents hotels o pensions a la vora del centre. Res de res. Finalment trobem una pensió per 35 € l'habitació doble. I en tenien dues!! Fantàstic.

Una bona dutxa, en arreglem i anem a fer una mariscada al Restaurant Fornos (dos forquilles Michelin).

L'última etapa ha estat de 86 Km.  I ja hem acabat.